Sunday, March 27, 2011

A lot has changed in the last month or so...

A lot has changed in my life last few months. Where to begin... Lets see I've postponed my 1 lap around japan trip as of now. An opportunity popped up that I needed to take advantage of. Started my new job in the beginning of this month. hopefully this job will allow me to go to Japan. (Would have gone to Japan but Earthquake and Fukushima nuclear plant problems has put a damper on that)
この数ヶ月で私の人生色々変わりました。さあ何から話そうかな。今のところ日本自転車1周旅はちょつとお預けです。つい最近いい仕事のお話が来たので転職しました。今月から仕事始めました。この新しい仕事で日本に行く機会が増えると思うので楽しみです。(地震と福島原発のせいで四月の出張は取り消されたました)

Anyway I was in Japan Late Jan to mid Feb this year. I would like to share my experience of that trip. The basic trip itinerary went something like this:
と言うことで私は今年の1月下旬から2月中旬まで日本にいました。その旅のお話をしたいとおもいます。旅の順路は:

SFO->Fukuoka(福岡)->Tokyo(東京)
->Fukuoka(福岡)->Okinawa(沖縄)->Saga(佐賀)
->Kumamoto(熊本)->Yamaguchi(山口)->Totori(鳥取)
->Shizuoka(静岡)->Gunma(群馬)->Yokohama(横浜)->SFO


A lot of traveling in 3 weeks!  Ok so Fukuoka! My family is originally from Fukuoka so I spent most of my time at my parents place in Ito-shima. It was cold! This shot was taken at night from my parents balcony 30 sec exposure.. If you look to the left side of the picture it looks bright.. thats the light pollution from Fukuoka City. (3rd largest city in Japan) とにかくかなりあっちこっち行きました。それではまずは福岡!私の家族は元々福岡出身なので福岡の糸島にいました。とにかく寒かったです!これは親の家のバルコニで撮った晴れた夜空です。シャッターは30秒あけてとりました。写真の左は明るいのは福岡市からの光がもれてるからです。
You can't see it in this pic but there is a little fishing village near by (around the green light in the picture) and they BBQ oysters every day! it smells so good! So we had to have some too! この写真ではよく見えないのですけど近所に魚業場がありすき焼きのカキを焼いててすごくいい匂いがして!我慢ができず我々も食べました!


This was a little cute. Its a table top charcoal BBQ where we cooked up some oysters.It tasted so good with some good sake. So much good food down in Hakata! Can't be in Fukuopka with out eating Mentaiko!
これが使った卓上炭焼きです。アメリカではこの大きさの卓上炭焼き暖炉(?)は珍しいです。とにかく美味しいです。いい酒と食べるとさらにおいしいです!博多は美味しいもいっぱいあるばい!博多に来て明太子食べずにいられません!

Anyway thats all for today. More trip info to come later.. so much to cover!
まだ色々話したいのですけど また跡で!  

No comments:

Post a Comment